top of page

דחיפות ידיים (tui shou)

'דחיפות ידיים' הנקרא בסינית tui shou 推手, הינו תרגיל שבו שני אנשים מצליבים את ידיהם ומפעילים רצף של תנועות מובנות או ספונטאניות, במטרה לתרגל את 'שמונת השערים' או 'שמונה הכוחות' בטאי ג'י צ'ואן.

מעבר לשמונת הכוחות עליהם לא ארחיב בשלב זה, התרגול למעשה מלמד אותנו כיצד לשמור על המרכז, להתקרקע ולנתב דרכנו את הכוחות השונים, מבלי לאבד שיווי משקל גופני ו/או רגשי.

החיים המודרניים המואצים והמאוד מציפים, נוטים להוציא אותנו מאיזון תמידי. הסטרס הקיומי גורם להפעלה של המערכת העצבים הסימפתטית, הנועדה לפעול בעיקר במצבי הישרדות של בריחה או לחימה. באם מערכת עצבית זו מופעלת לאורך זמן וללא צורך אמיתי, היא תגרום להתשה ולכילוי של אנרגיות הגוף.

תרגול ידיים דוחפות ('ידיים מדברות' או 'ידיים מצליבות' הינו שם מותאם יותר) יכול לסייע לנו ללמוד כיצד להתמודד טוב יותר עם לחצים חיצוניים, ללמוד כיצד להירגע לתוך הדחק ובכך לרסן את ההפעלה של המערכת הסימפתטית במצבים בהם אין צורך שהיא תפעל.

בסרטון המצורף אתם יכולים לראות אותי מתרגל עם נער חמוד בן 15 מחוץ לקליניקה. מעבר לטיפול באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים, התרגול הזה מהווה תוספת נהדרת, שכן הוא עוזר לו לפתח מודעות ורגישות לכוחות הפועלים עליו, ללמוד כיצד להתמרכז, להשתרש גופנית ונפשית ובעיקר כיצד להגיב באופן שונה ומותאם יותר.

לוקח שנים לכייל מחדש את תגובת המערכת העצבית וכפי שאתם רואים אני לא עושה לו חיים מאוד קלים.

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page