top of page

ההבדל בין צ'י-קונג, ניי-גונג וניי-דאן

מהו צ'י-גונג (qi-gong) ?

ׁׂ

צ'י-גונג (צ'י-קונג) מורכב משתי סימניות סיניות - צ'יׁ (氣) ׁׁוגונג (功).


הסימניה צ'י, בהקשר לצ'י-קונג מתייחסת לאנרגיה הפנימית או לכוח החיים המתקיים בתוך גופינו.

אנרגיה זו היא תולדה של האינטראקציה או מערכת היחסים המתקיימת בין התודעה לגוף הפיזי.

המושג 'קונג' או 'גונג' יכול להיות מתורגם כעבודה, מכאן שצ'י-קונג זה 'עבודה עם הצ'י' או 'עבודה עם כוח החיים'.


ביום יום, ההכרה שלנו מופנת החוצה לעולם, לאינטרקציה עם הסביבה החיצונית, אבל כשההכרה מופנת פנימה ונספגת לתוך הגוף (הכרה מהמילה לתת הכרה, להכיר) אנו מתעוררים ונעשים מודעים לכוח החיים הזורם בתוכנו.


בתרגול צ'י-קונג אנו לומדים להסתכל פנימה (להקשיב) ולנתב את כוח החיים (צ'י) באמצעות התנועה החיצונית שבתרגול. כפות הידיים הופכות להיות כמו מגנט ודרכן אנו לומדים כיצד להוביל, לרכז ולעבות את כוח החיים שבתוכנו.


מטרת התרגול בצ'י-קונג היא לבנות מרחב זרימה לצ'י (באמצעות מבנה גופני נכון ומאוזן), לשחרר מתחים וחסימות פיזיות ורגשיות ולמקד את ההכרה פנימה, לתוך מרכז גופינו בכדי להוביל לשם את כוח החיים.


בדרך זו, כשמרכז הכובד, הנשימה והמודעות שוקעים לאזור חלל הבטן, אנו מתחילים לבנות את השדה התחתון, אזור ספציפי שבו האנרגיה תתחיל להתאסף ולהתגבש.



מהו ניי-גונג (nei-gong) ?


ניי-גונג 内攻 בסינית משמעותו "עבודה פנימית" וכשמו כן הוא, מטרתו ליצר שינוי פנימי עמוק אצל האדם המתרגל. ככל שאנו לומדים לשקוע, להרפות וליישב את ההכרה שלנו בתוך הגוף, התנודות המחשבתיות והרגשיות פוחתות, הרעש דועך והשקט נכנס. כתוצאה מהשקטת התודעה, האנרגיה שהייתה מנותבת לטובת פעילות מחשבתית ורגשית, תתחיל לנוע פנימה לתוך הגוף ולהצטבר בשדה התחתון אותו עצבנו ובנינו בתרגול הצ'י-גונג.


תפקיד השדה התחתון הוא להוות עוגן להכרה ולרכז את האנרגיה. כשאנרגיה המצטברת בשדה התחתון מגיעה לכמות משמעותית, היא תזלוג ותדחף לתוך מערכת הערוצים (מרידיאנים - מסלולי זרימת האנרגיה בגוף), תפתח אותם ותסייע לשחרר חסימות רגשיות ופיזיות (למעשה זו הפעולה שעושים באמצעות הדיקור הסיני).


מטרת הצ'י-גונג היא לבנות את השדה התחתון ומטרת הניי-גונג היא למלא אותו בצ'י ולהפוך אותו לדאן טיאן (מרכז התמרה אנרגטי). ברגע שיש מספק צ'י והשדה התחתון מתעורר לחיים והופך לדאן טיאן, עוברים לשלב תרגול מתקדם יותר הנקרא - ניי דאן.



מהו ניי-דאן (nei dan) ?


ניי דאן - 'אלכימיה פנימית', הינו תרגול מדיטטיבי הנוגע בהבטים יותר תודעתיים-רוחניים.

בתרגול זה מתקיימת התמרה בין שלושה מרכיבים בגוף, הנקראים גם שלושת האוצרות.

ההתמרה של שלושת המרכיבים הללו מתחילה בדאן טיאן, אותו פיתחנו בעבודת הפנימית (ניי-גונג).

הצ'י עובר תהליך של זיכוך וזיקוק ומותמר דרך מסלולים מיוחדים, בחזרה למרכזים גבוהים המאפשרים את הרחבת המודעות של המתרגל.


ניי-דאן הוא תרגול מאוד מתקדם ורק לאחר תקופה מאוד ארוכה של תרגול והתמסרות לתהליך ניתן להתחיל לגעת בהבטים אילו. הגוף צריך לעבור שינוי משמעותי במבנה הפנימי שלו בכדי שהוא יוכל להכיל יותר אנרגיה ולהתמיר אותה להתפתחות תודעתית.


111 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page