top of page

הקסגרמה 9 - השפעות קטנות

הקסגרמה מספר 9 נקראת: השפעות קטנות.



ההקסגרמה מורכבת מטריאגרמת השמיים (שלושה קווים ישרים - יאנגים) המייצגת את שיא היאנג וכוח היצירה בעולם, הנמצאת מתחת לטריאגרמת הרוח הנושבת מעליה.


המשמעות היא שהרוח העדינה והבלתי נראית, מצליחה לגבור ולהשפיע על הכוחות החזקים של השמיים, להזיז את העננים ואף לדחוס אותם יחדיו לקראת מטר הגשמים.


מכאן שההקסגרמה הזו מצביעה על נוכחות של השפעה מאוד טובה וחיובית של הרוח העדינה, למרות שאין בכוחה לגרום באופן ישיר לירידת הגשמים, כפי שיש לכוח השמיים.


ניתן ללמוד מההקסגרמה הזו כיצד כוח קטן הנראה חסר חשיבות ולעיתים אף בלתי נראה, הוא בסופו של דבר המצליח להשפיע על הכוח הגדול והכל באמצעות ההתמסרות וההתמדה שלו.


הרעיון הזה של הרך הגובר על החזק, מושרש מאוד בפילוסופיה הדאויסטית. אנחנו רואים את זה גם באומנויות הצ'י-קונג והטאי-ג'י צ'ואן, כאשר אנחנו מנסים כל הזמן להרפות ולשחרר יותר ויותר מהמתח והנוקשות הקיימים בתוכנו, מתוך ידיעה שהרכות היא זו שתוביל בסופו של דבר להוויה מאוד עוצמתית. זאת, בדיוק כשם שבסמל הטאי-ג'י (סמל היין והיאנג) הרכות היינית מותמרת לעוצמה יאנגית.


דווקא בימים קשים אלו, אני חושב שההקסגרמה הזו באה להזכיר לנו שגם ברגעים בהם אנו מרגישים שאין לנו יכולת ממשית להשפיע על העולם שבחוץ, שהכוח החיצוני חזק ועוצמתי מדי, אסור לנו לוותר על עצמנו ועל הכוח האינדיבידואלי שלנו. חשוב להחליט להמשיך ולטפח את הלב שלנו ואת המעלות הקיימות בנו, כי הרכות העדינה שבתוכנו, בכוחה להשפיע גם על הכוח הגדול שעוטף אותנו.

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page