top of page

הכנה למעגל המים הקטן

במסגרת השיעור היום תרגלנו תנועה אחת חשובה במיוחד, תנועה המהווה הכנה לתרגול מתקדם יותר הנקרא: גלגל המים הקטן או המעגל המיקרו קוסמי.

מעגל המים הקטן במהותו שומר עלינו מעודף האנרגיה היכולה להיווצר בגוף ולעלות מעלה לראש דרך התרגול. אל אלינו לשכוח שהמטרה שלנו היא ליצר יותר אנרגיה וחיוניות, לאגור אותה ולנתב אותה בגוף בצורה נכונה. גלגל המים היא כמסילה המאפשרת לאנרגיה לעלות אך גם לשקוע בחזרה למקור, לדאן טיאן התחתון.

באם המעגל הזה אינו פתוח, האנרגיה העודפת המצטברת דרך התרגול , עלולה לעלות לראש וליצור פתולוגיות שחלקן יכולות להיות חמורות מאוד (אומנם זה מאוד נדיר). מחלות אלו נקראות מחלות צ'י-קונג והן לרוב באות לידי ביטוי ברמה הנפשית כפרנויה, דיסוציאציה או פסיכוזה וברמה הגופנית ככאבי ראש, רעידות, בעיות נוירולוגיות שונות, בעיות שינה ועוד.

בעיני יש יותר סכנה לחוות עליה אנרגטית שכזו מטראומה, לקיחה של חומרים פסיכואקטיבים או מחוויות סטרס קיצונית בחיים, מאשר מתרגול צ'י-קונג. על כן, הפתיחה של מעגל המים הקטן והיכולת להשקיע את האנרגיה מטה היא חשובה במיוחד בעידן המודרני הסטרסוגני.

כשאנו לומדים לפתוח את גלגל המים הקטן אנו למעשה בונים תשתית גופנית ואנרגטית שתאפשר לאנרגיה לעלות ולשקוע בחזרה מטה. ניתן להסתכל על זה כאל בנייה או פתיחה של נתיבי התנועה לאנרגיה בגוף בין שני מסלולים מרכזים: ערוץ השליט האחורי וערוץ העיבור, הנקראים Du Mai ו Ren Mai.

בשלב הראשון עלינו לפתוח את הגוף הפיזי ולבנות מבנה נכון. כהקבלה זה כמו לנקות את השטח לקראת בנייה של כביש. בשלב השני עלינו למתוח ולהרחיב את רקמת הצ'י (המערכת השרירית/רקמתית שאינה רצונית), כהקבלה זה כמו לסלול את הכביש עצמו. רק לאחר מכן המכוניות יוכלו ליסוע אליו, כפי שהאנרגיה תוכל לעלות מעלה ומטה לאורך נתיב הרקמה.

מצורף מקטע קצר מהתרגול של היום. השיעור המלא ושיעורים דומים נמצאים בספרייה.




התמונה המצורפת נקראת הדיאגרמה לטיפוח האמת. המציגה בין היתר את מעגל המים הקטן. המושגים האלו קשורים לאלכימיה הדאויסטית.



53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page