top of page

הקסגרמה 50 - הקדרה

הקסגרמה מספר 50 מספר האי-צ'ינג נקראת 'הקדרה'. היא מורכבת מטריאגרמה של אש היושבת מעל טריאגרמה של רוח.

אש מעל רוח.



איכות הרוח משוייכת לתנועת העץ (אלמנט העץ) לפי מודל חמשת התנועות (wu xing) ומכאן שאפשר להסתכל על ההקסגרמה הזו גם כאל אנרגיה של אש היושבת מעל אנרגיה של עץ.

אש מעל עץ.


גורל האש ועוצמת הבערה שלה תלויה בעץ שמתחתיה. כל עוד יש מספיק עץ האש תבער.

תפקיד האש היא לחמם את הקדרה, והיא זו המאפשרת את מיצוי הפוטנציאל של כל המרכיבים הנמצאים בתוכה.

הקדרה הנקראת 'דינג' בסינית היא בעלת שלוש רגליים ואפשר לראות אותה בכל מקדש דאויסטי בסין. הקדרה משמשת להבאת מנחה לשמיים באמצעות הדלקת קטורת או דרך שריפה של כסף (מזויף). שלוש הרגליים של הקדרה מסמלים את שלושת האוצרות או את השילוש הקדוש:


1. ג'ינג (תמצית/גוף) - ארץ

2. צ'י (אנרגיה/נשימה) - אדם

3. שן (ספיריט/תודעה) - שמיים


למי שפחות מכיר את שלושת האוצרות, השאיפה שלנו בעבודה האנרגטית היא לזקק את האנרגיה הגסה והגולמית שבתוכנו (ג'ינג) לאנרגיה פונקציונאלית (צ'י) ולאחר מכן לאנרגיה תודעתית (שן) . תהליך התמרה זו של האנרגיה מזין את התודעה שלנו וכך תורם להתרחבות של המודעות שלנו.


הקדרה בתהליך האלכימי-אנרגטי, ממוקם באופן סימבולי בדאן טיאן התחתון, שם מתבצע תהליך ההתמרה בין האנרגיה הגולמית (ג'ינג) לאנרגיה הפונקציונאלית (צ'י). הקדרה הוא המקום שבו האנרגיה הגולמית נאספת ונדחסת ועוברת התמרה לצ'י.


בהקסגרמה האש מסמלת את: 'אש החיים', 'אש הגורל' או 'אש הציווי' ולמעשה היא משקפת את הפוטנציאל הטמון בנו. וכדי לממש את האש שניתנה לנו, עלינו לחיות בדרך הדאו.


מה הכוונה לחיות בדרך הדאו?

משמע, לפתח קשיבות לעצמנו ולסביבה, לחיות בסינכרון עם הטבע ולפתח איכויות מוסריות גבוהות וכך נוכל להתחבר למהות האותנטית שלנו.

זוהי אש החיים, האנרגיה שקבלנו מרגע הלידה. כל עוד היא בוערת, יש חיים. תפקידנו לשמור עליה.


לסיכום:

כל אחד מאתנו נולד עם כמות ואיכות שונה של אנרגיית חיים בתוכו, ולכל אחד מאתנו יש פוטנציאל גלום אחר הטמון בו. הקדרה מסמלת תהליך אלכימי של התמרה וזיכוך, רואים את זה בתפקיד הקדרה במקדשים וגם בעבודה האנרגטית שלנו דרך הצ'י-קונג, דרכה אנחנו שואפים להתמיר אנרגיה גסה למעודנת יותר בתוך הגוף. ככל שאנחנו הופכים יותר מעודנים ומחוברים למקור שלנו, כך נוכל לממש את עצמנו באופן יותר אותנטי בעולם.


32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page