top of page

הקסגרמה 46 - לדחוף מעלה

הקסגרמה מספר 46 מתוך ספר האי-צ'ינג נקראת: לדחוף מעלה.


היא מורכבת מטריאגרמה של אדמה היושבת מעל טריאגרמה של רוח. רוח מייצגת את איכות אלמנט העץ ומכאן שאפשר להסתכל על ההקסגרמה הזו כאל אדמה שבתוכה ומתחתיה צומח העץ.


כשהעץ צומח דרך האדמה, הוא עובר מכשולים, קשיים וחסמים אך לעולם לא מוותר. העץ ממשיך להתפתח ולצמוח ללא הרף.


הקסגרמה זו משקפת כיצד לעץ נדרשים כוח, רצון ומאמץ בשביל לעבור דרך כל המכשולים, להסתגל אליהם ולהצליח לצאת מבעד לאדמה. זה מה שגורם לו להצליח במשימה שלו: לצמוח!

וכך גם אנחנו, צריכים לגייס את כוח הרצון, למקד את הכוונה ולהסכים להתאמץ בכדי להמשיך לצמוח ולהצליח לממש את היעוד שלנו. ובדומה לעץ, המתאמץ לעבור דרך האדמה, כשהוא צולח את המעבר הזה ונוגע באור השמיים, הוא יכול להרפות ופשוט להיות.


הקסגרמה זו מסמלת את תהליך הלידה של היאנג דרך היין, של האור דרך החושך.


ואיך זה מתקשר לתרגול?

כי התרגול דורש מאתנו להתאמץ. זה יכול להתבטא אפילו רק במאמץ עצמו של לקום ולתרגל. ובתוך התרגול, המאמץ הפיזי והמנטלי של לפתוח, למתוח ולהאריך את הגוף, שכן בלעדי הריווח שלו, לא יהיה מקום לאנרגיה לנוע. מאמץ זה יביא בהמשך להבשלה של הרבה פירות שבאופן קסום וללא מאמץ יזינו את חיינו.


אך זכרו להיות זהירים! כי מאמץ יתר יכול לשחוק את הגוף והנפש. היו קשובים למתח של המאמץ הנכון עבורכם.


לסיכום:

הקסגרמה זו מלמדת אותנו את מהות המילה הסינית גונג-פו (gongfu). המילה גונג-פו (קונג-פו) משמעותה: מיומנות הנרכשת באמצעות מאמץ והשקעה של זמן ואנרגיה.

אומנם המילה מוכרת יותר דרך הקונטקסט של אומנויות הלחימה הסיניות (בגלל סרטי הקונג-פו), אבל היא מתייחסת למעשה לכל מיומנות הנרכשת דרך מאמץ והשקעה של זמן.


עלינו לזכור שהרצון שלנו, והמאמץ שאנחנו מוכנים להשקיע יחד עם כוח ההתמדה, הם המפתח לצמיחה שלנו וליכולת המימוש של הפוטנציאל הטמון בתוכנו.


שאלו את עצמכם:

מה אני רוצה?

מה התשוקה שלי?

במה אני מוכן להשקיע מאמץ ולהתמיד?

מה היעוד שלי?

איזה עשייה גורמת לי לשמחה?

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page