top of page

הקסגרמה 59 - פיזור

הקסגרמה מספר 59, הנקראת 'פיזור'.

זו הקסגרמה מאוד מעניינת, המורכבת מטריאגרמה של רוח מעל טריאגרמה של מים.


כשהרוח נעה מעל המים, היא מפזרת ומאדה אותם. תהליך הפיזור גורם לתופעה של 'התרחבות' המים ועל כן לעיתים ההקסגרמה הזו נקראת גם - הרחבה.


אנחנו יודעים שכל דבר ביקום מתכלה, 'מתפזר' ומתחלף וכי זה התהליך הטבעי להמרה ולהתחדשות. וגם ברמה הרגשית והמנטלית, עלינו לאפשר לתהליך הפיזור הזה להתרחש בכדי שמהות חדשה תוכל להיוולד בתוכנו.


הרוח הנושבת מעל פני המים, מייצגת אנרגיה יאנגית מעל אנרגיה יינית, משמע שהרוח היא זו המעניקה למים תנועה וחיות. ללא משב הרוח, המים לא היו נעים. עימדון של אנרגיית המים מתבטאת כפחד, ותחושה של קיפאון ושיתוק.


הקסגרמה זו מסמלת ברמה עמוקה יותר את המעבר והיציאה מהעבדות לחירות. גם קריעת ים סוף, שפינתה נתיב לתנועה והתקדמות לעם ישראל התרחשה בעקבות משב הרוח. כפי שמוזכר בספר שמות, פרק י"ד, פסוק כ"א: ויולך ה' את הים ברוח קדים עזה.


הקסגרמה זו מלמדת אותנו שגם רוח עדינה יכולה לחדור ולפזר את האנרגיה המשתקת של הפחד, הסוגר עלינו, ושעלינו לפתוח מרחב זעיר בתוכנו בכדי שהרוח תוכל לחדור. עלינו לזכור, כי הרוח החודרת, תניע ותפזר כי זו טבעה, עלינו רק להסכים ולאפשר לה להכנס.


תשומת הלב וההתבוננות בפחד, יאפשרו מרחב לתנועת הרוח העדינה לחדור ולפזר אותו. כפי שצוללן עולה מעמקי הים ולוקח שאיפה עדינה מעל פני המים.


ואיך זה מתקשר לתרגול הצ'י-קונג?

כי דרך התרגול אנו מאפשרים לצ'י לנוע ולרגש לזרום. מיקוד והשקטה של ההכרה תוך שילוב תנועה ונשימה מודעת מאפשרים לרוח הפנימית בתוכנו לנשוב ולפזר את עימדון המים והפחד.


בימים אלו, בהם הפחד גובר וחונק אותנו, עלינו לשוב פנימה לתוך עצמנו, לשים את הלב ולאפשר לרוח לנוע ולפזר.

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page