top of page

לפתוח את מרכז הלב

התרגולים העובדים על "פתיחה של מרכז הלב" (אחת הקטגוריות במנזר הצ'י-קונג), עוסקים בעיקרם בשחרור רגשי והשקטה של הנפש והתודעה.

הרגש במודל האנרגטי הסיני, נתפס כאנרגיה (סוג של צ'י) בעל איכות וכיווניות ספציפית.

רגש השמחה כדוגמא משתקף כאנרגיה מתפזרת ומתרחבת ורגש הכעס משתקף כאנרגיה מתפרצת מעלה ואילו רגש הפחד משתקף כאנרגיה הצונחת מטה וכו'. כך שבאמצעות תנועה ונשימה מודעות, תוך שימוש במנחי ידיים ספציפיים, ניתן ללמוד כיצד לשחרר ולהוליך את האנרגיה וכך גם את הרגש בגוף. יש לזכור שהקיבעון וההיתקעות שלנו עם רגש מסוים לאורך זמן, הוא המוביל לדיכוי (סטגנציה) של האנרגיה בגוף, שבבוא הזמן עלול לעבור התמרה נוספת ולהתבטא באופן פיזי יותר, כמחלה ממשית.

בזמן תרגולי הצ'י-קונג, תוך כדי ההרפיה והשחרור דרכם, כשהגוף הפיזי מתחיל להיפתח ולהתרכך, ניתן יהיה להרגיש כיצד האנרגיה שבתוכנו גם כן מתחילה להתרחב. התרחבות של האנרגיה תבוא לידי ביטוי כשמחה שקטה שהיא הרגש הבסיסי והטבעי ביותר שלנו. למעשה הרגשות השונים מכסים ומערפלים לעיתים על השמחה הטבעית שלנו, אך אם הגוף פתוח ומשוחרר והאנרגיה יכולה להתרחב באופן טבעי, נוכל להתעורר לידיעת הטבע האמיתי שלנו. ניתן לראות שמחה זו לרוב אצל ילודים וילדים קטנים, שהאנרגיה בתוכם עדיין זורמת בחופשיות רבה ומטבעם הינם שמחים ומאושרים.




53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page