top of page

אלמנט המים - תנועה, איכות אנרגטית ותכונות התנהגותיות.

השבוע כפי שציינתי, אנחנו מתרגלים במסגרת 'מנזר הצ'י-קונג' כל בוקר אלמנט אחר, מתוך חמשת האלמנטים. התחלנו עם המתכת והיום תרגלנו את המים. הרצף שלנו נבנה בהתאם למעגל היצירה או מעגל ההזנה: מתכת, מים, עץ, אש, אדמה.

הרצף לקוח מאומנות הלחימה הסינית שינג אי צ'ואן עם התאמה לתצורת התרגול בצ'י-קונג.


אלמנט המים, משוייך למערכת/איבר הכליות ושלפוחית השתן. מערכת זו טומנת בתוכה את עמוד השדרה, מח העצם, שחלות, אשכים, אוזן פנימית, שיער ראש ועוד. מכאן שכוח הכליות בראיה הסינית באות לידי ביטוי ברקמות אלו.


הכיוון התנועתי של מערכת זו משתקפת באצירה, גיבוש, ריכוז ואיסוף. מכאן שתרגילים שמשפעלים ומחזקים מערכת זו עוסקים בעיקר בבניה של הדאן טיאן ואיסוף הצ'י לתוכו.


ברמה הרגשית-מנטאלית-התנהגותית, מערכת זו קשורה לדמיון, זכרון, יושר, צניעות, אובייקטיביות, סקרנות, זהירות ועירנות. באם קיימת פתולוגיה במערכת הכליות, היא עלולה לבוא לידי ביטוי בתחושת חשדנות, חמדנות, ציניות, הסתגרות, עוקצנות, קטנוניות, ניתוק, פחד, פסימיות ועוד.


בתקציר של שיעור הבוקר שצרפתי (הכולל הסברים כתובים), ניתן לראות את תהליך החיזוק והאיסוף לכליות:


בשלב הראשון פותחים את החזה ומרכז הכובד עולה.

בשלב השני מאפשרים לנשימה לשקוע מטה לחלל הבטן, מרכז הכובד שוקע וכך גם המודעות, בשלב הזה החלק הקדמי של הגוף נסגר והאחורי (אזור הגב) נפתח.

בשלב השלישי באמצעות נשימה הפוכה מבצעים יניקה לתוך חלל הבטן/דאן טיאן, יניקה עדינה מאוד שמרחיבה את הגב התחתון.

בשלב הרביעי והאחרון הנשיפה מרחיבה עוד יותר את הגב, זה מורגש כמעין דחיפה אחורנית והידיים נעות לכיוון הנגדי - קדימה ולמעלה.


אלמנט המים קשור גם לתנועה העולה מעלה דרך עמ"ש ועד לקודקוד הראש. ומכאן הסיבה מדוע בתרגול אנו לא עוצרים בשלב האיסוף לדאן טיאן, אלא ממשיכים להרים ולדחוף מעלה.


17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page