top of page

אלמנט האש - תנועה, איכות אנרגטית ותכונות התנהגותיות

היום תרגלנו את אלמנט האש, מתוך חמשת האלמנטים. אלמנט האש משוייך למערכת הלב ולמעי הדק ברפואה הסינית. ישנן עוד שתי מערכות המקושרות לאש והם 'המחמם המשולש' ו'מעטפת הלב' הנקרא גם 'שליט הלב' אך עליהם לא ארחיב כעת.

הלב מהווה את הממשק שלנו החוצה לעולם, ליקום, לטבע ולכלל היצורים החיים. כשהלב פתוח, נרגיש את השמחה, את החיבור ואת הקרבה לאנשים ולנשגב. הלב הוא האמצעי שלנו להכיר, לדעת את האחר ולאהוב. במצבים לא מאוזנים, אש הלב יכולה להתגבר יתר על המידה, ולעורר פאניקה, חרדה, בהלה וחוסר שקט. זהו סימן לחוסר ויסות של אש הלב. מבחינת התרגול, במקרים שכאלו יש להשקיט, לרסן ולהנמיך את אש הלב. במילים אחרות יש להרגיע את הנפש ואחת הטכניקות הכי טובות לכך הוא לנשום עמוק ולאט. במצבים הפוכים, אש הלב יכולה להיות כבויה מדי, מבוצרת מדי ולא להסכים להיפתח לעולם. במצבים שכאלו האדם לא יחוש שמחה ולא יוכל ליצר מגע או לפתח מערכות יחסים. מבחינת התרגול, במצבים שכאלו יש להרחיב את הלב, לפתוח אותו ולהושיט ידיים קדימה בכדי להתחבר לעולם. הפתיחה והשחרור נעשה באופן הדרגתי וטבעי, אין לאלץ את הפתיחה של הלב באם הוא לא יכול או חושש. אבל לאט לאט דרך נשימות ותנועה מודעת הגוף, האנרגיה והרגש יתחילו להיפתח והמגננות ינמסו.

כשאלמנט האש מאוזן, האדם ירגיש חיי, תהיה לו תקווה, מודעות, אמפתיה, עדינות, מסירות וכריזמה. ובחוסר איזון תופיע פטפטנות, רגשנות יתר, חרדה, בלבול ואנוכיות.

במסגרת השיעור היום תרגלנו גם את האיסוף וההשקטה של הלב וגם את ההתרחבות והפיזור שלו. חשוב מאוד להרגיש בזמן התרגול את הרקמות העוטפות את אזור בית החזה, נפתחות ומנגד גם את האיסוף בחזרה למרכז בית החזה.

משתף בשמחה ואהבה את השיעור המלא.


8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page