top of page

אלמנט האדמה - תנועה, איכות אנרגטית ותכונות התנהגותיות.

היום בבוקר תרגלנו את תנועת אלמנט האדמה והאחרון מתוך רצף חמשת האלמנטים שתרגלנו בשבוע שעבר. איכות האדמה ('אמא אדמה') משתקפת ביכולתה להתמיר ולשנע את האנרגיה. היא מסוגלת להכיל ולעכל את כל מה שנכנס לתוכה, למצות וליצור אנרגיה פוריה ומזינה. על כן, הרבה פעמים ממקמים את אלמנט האדמה במרכז כל האלמנטים, כי דרכה הכל עובר ומותמר.

האדמה מתאפיינת ביכולת איזון, ספיגה, הפצה ושינוי צורה. במודל הרפואי הסיני, האדמה מתבטאת בכוח ההחזקה, ההכלה והקרקוע אך גם ביכולת לשחרר ולהרפות. התנועה האנרגטית שלה קשורה לעלייה (החזקה) ולירידה (הרפייה) ולתחלופה (שינוי כיוון). הטחול והקיבה הם האיברים המשמעותיים ביותר המייצגים את אלמנט האדמה. לצ'י הטחול יש שאיפה לעלות ולצ'י הקיבה לרדת. באופן שכזה יש איזון בין הכיוונים האנרגטיים בתוך אותה מערכת.

אדם עם חולשת צ'י הטחול, יחוש עייפות, רפיון, צניחה, דאגה, חרדה, לאות, כובד וקור. הטחול ומערכת העיכול באופן כללי, מאוד מושפעים מיתר חשיבה ומהתזונה שלנו ולכן כשמגזימים עם אכילת מוצרי חלב, סוכרים, קמחים, ומזונות חיים ולא מבושלים וכמובן שתייה קרה, הטחול יחלש עוד יותר ויכולת יצור האנרגיה בגוף תפגע מאוד.

לכן מעבר לתרגול הצ'י-קונג, הקפידו במיוחד בקיץ, לא לשתות או לאכול מזונות קרים מדי (למרות הרצון), שכן הם יחלישו מאוד את הטחול וכתוצאה מכך גם מערכת החיסון. זוהי אחת הסיבות לחולי הרב בקיץ ובעיקר בעונת הסתיו-חורף.

מצורף תקציר קצר של התנועות שתרגלנו היום.


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page